Home
English
Curriculum voortgang
Onderstaand vindt u mijn curriculum.
Ik (21) heb MBO-4 zorg. Maar omdat men mij totaal onbegeleid wilde inzetten in de
verslaafdenzorg met mijn 20 jaar, en zelfs 's nachts, als enige aanwezige, met patiënten
die in een psychose zouden kunnen komen te verkeren, en ik daar de verantwoordelijkheid voor
zou moeten nemen, heb ik het wel gehad met die "zorg" en heb ik besloten een ICT opleiding te volgen
bij Zadkine Rotterdam.
Die inmiddels na slechts 6 weken al tot betaald werk
heeft geleid.
Tevens ben ik, met mijn MBO-4 zorg, in staat om als bedrijfshulpverlener
(bhv´er) in geval van nood de werknemers en klanten in veiligheid te
brengen.
Zo weet een bhv´er hoe hij/zij mensen uit een brandend gebouw moet krijgen en
hoe hij/zij bij een ongeval eerste hulp moet verlenen.
Een bhv´er kan bijvoorbeeld mensen reanimeren en verbanden aanleggen.
Per 1 september 2019 ga ik deeltijd
HBO volgen aan de Haagse Hogeschool dat door mijn werkgever betaald wordt en
ik dan ook geen studieschuld opbouw.
De stichting die mijn zeer
snelle ICT opleiding mogelijk maakte, ziet mij dan ook als
een rolmodel en propageert dan ook dan dit een prima
vak voor vrouwen is.
Op dag 1 kreeg ik een technisch goed werkende computer, welke ik geheel inrichtte met Windows
10 Professional en andere software.
Ook heb ik geleerd wat partities zijn en hoe je na de installatie een image kan
maken.
Terwijl Windows 10 werd geïnstalleerd werd er uitleg
gegeven over de onderdelen van het
moederbord. Ook werd behandeld wat een router doet, hoe die te benaderen en
hoe SSID en Wifi-wachtwoord in te stellen.
Omdat anderen al met server 2016 bezig
waren, heb ik de eerste week al, het lastigste onderdeel van het curriculum, Server 2016 en Exchange mail
server geïnstalleerd.
Zie hier de onderdelen.
Vervolgens heb ik een computer gedemonteerd en weer in elkaar gezet. Ook werd ik geacht te weten wat de functie van elk onderdeel was.
Vervolgens werden de routerinstellingen behandeld en heb ik met het MAC-nr en IP adres via het netwerk met Wake On Lan (WOL) een computer opgestart.
Zie het onderstaande curriculum.
Omdat alle onderdelen van het curriculum direct in de praktijk worden gebracht is het
geen droge theorie en daarom erg goed te volgen.
De blauwe onderdelen zijn in de eerste week behandeld. Vanaf dag 4 kon ik
al met de opbouw van mijn website beginnen, welke wordt aangepast naargelang mijn
vorderingen.
Competentielijsten
Progress
Below you will find my curriculum.
I (21) have MBO-4 care (The highest vocational level before College)
But because they wanted me to be totally unaccompanied in the care of
addicts at my age of 20, and even at night, as the only one present,
with patients who could find themselves in a psychosis, and I have to
take the responsibility for that, I did have it with that "care",
So I decided to follow an IT training, which, after only 6 weeks, has
already led to paid work.
Also, with my MBO-4 care. I am able to bring employees and customers to safety in case of an emergency as a company helper
(BHVer).
In this way, a helper knows how to get people out of a burning building
and how to provide first aid in the event of an accident.
For example, a helper can resuscitate people and can give first aid to injured people
As of September 1, 2019 I will follow a part-time HBO course at the Hague College which is paid by my employer and I will not build up any study debt.
The foundation that made my very fast ICT training possible, sees me as a role model and propagates this is
an excellent profession for
women.
On day 1 I got a technically working computer, which I fully equipped
with Windows 10 Professional and other software. I also learned what
partitions are and how to create an image after installation.
While Windows 10 was being installed, an explanation was given about the parts of the motherboard. They also discussed what a router does, how to access it and how to set SSID and WiFi password.
Because others were already working on server 2016, I already installed
the first week, the most difficult part of the curriculum,
Server 2016 en Exchange mail
server.
English
See the parts here.
Then I disassembled a PC and put it back
together. I was also supposed to know what the function of each part was.
Then the router settings were handled and with the MAC-nr and Ip address I started up a computer via the network with
Wake
On Lan (WOL)
See the curriculum below.
Because all parts of the curriculum are immediately put into practice it is not a dry theory and therefore very easy to follow.
The
blue parts were treated in the first week. From day 4 I could start
building my website, which will be adjusted according to my
progress.
|
|
|
|
|
|
V |
Overige reeds behandelde onderdelen |
|
|
||
Other parts already treated |
||
|
Comptia A+ & Security |
|
|
Comptia A+ 1e>>>>> |
|
|
Comptia A+ 2e>>>>> |
|
|
IT Skills>>>>>> |
|
|
|
|
|
Comptia technician |
|
|
Comptia network |
|
|
|
|
|
Office |
|
|
|
|
|
Mail-Merge Word met Excellijst |
|
|
Assertiviteitscursus voor meiden/vrouwen in de ICT |
|
|
||
Assertiveness course for women/girls in IT |
||
V |
1 |
|
|
||
|
Basiskennis & |
|
OS installeren |
||
|
||
Basic Knowledge & |
||
OS setup |
||
V |
Bios Basic In en Output System |
2 |
V |
Boot sequence/opstart volgorde CD/DVD eerst |
3 |
V |
Windows 10 install |
4 |
V |
Sata drivers |
5 |
V |
Drivers zoeken installeren, extraheren 7 zip etc. |
6 |
|
||
Install driver search, extract 7 zip etc. |
||
V |
Administrator inschakelen |
7 |
|
||
Activate administrator |
||
V |
Docunenten op D user |
8 |
|
||
Documents on D user |
||
V |
Documenten op D administrator |
9 |
V |
I-tunes op D |
10 |
V |
Overbodige bestanden verwijderen |
11 |
|
||
Removing unnecessary files |
||
V |
Windows 10 installeren
( + 5 t/m 10) Schijfindeling, Privacy instellingen |
12 |
|
||
Install Windows 10 (+ 5 to 10) Disk layout,
Privacy settings. |
||
V |
Activatie W10 hashwaarde |
13 |
V |
14 |
|
|
||
V |
15 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
||
|
16 |
|
|
Hardware theorie |
|
V |
Generaties computers |
17 |
V |
BIOS en batterij,
geluidskaart, video |
18 |
|
||
BIOS and battery, sound card, video, video |
||
V |
Power supply (voeding) Geluidskabel op DVD |
19 |
|
||
Sound cable on DVD |
||
V |
Harddisk IDE master slave, jumpers |
20 |
V |
Sata 7200 IDE 5200 t/m |
21 |
V |
22 |
|
V |
23 |
|
|
||
V |
Processoren en geheugensoorten. |
24 |
|
||
Processors and memory types. |
||
V |
MS DOS course, batch file programming |
25 |
V |
26 |
|
|
Elektra Electricity |
|
V |
27 |
|
|
||
V |
Landenoverzicht en stekkertype |
28 |
|
||
Country overview and plug type |
||
V |
U= i x r |
29 |
V |
Aardlekschakelaar, lekstroom, overige aarding. |
30 |
|
||
Groundleakswitch, leakage current, other grounding. |
||
V |
31 |
|
|
||
V |
Noodaggregaat (druppellader & brandstof) |
32 |
|
||
Emergency unit (drip charger & fuel) |
||
V |
33 |
|
|
||
|
Praktijk Practice |
|
V |
34 |
|
|
||
V |
Bios flashen |
35 |
V |
Image maken en terugzetten |
36 |
Create and restore image |
||
V |
Partioneringsoftware en Klonen |
37 |
V |
38 |
|
V |
Harddisk kopieren met image en part. software |
39 |
|
||
Copy harddisks with an image, creating partitions |
||
V |
Harddisk data schredden, erase |
40 |
|
Data veilig stellen |
|
Securing data |
||
V |
Steganografie |
41 |
|
||
V |
42 |
|
|
||
V |
43 |
|
|
||
V |
44 |
|
|
||
V |
GPT naar NTFS converteren |
45 |
|
||
Convert GPT ro NTFS |
||
V |
46 |
|
V |
Harddisk testen, fouten en gewerkte uren. |
47 |
|
||
Harddisk testing, errors and hours worked. |
||
|
Netwerk - Network |
|
V |
Van wie is het internet? ISOC, InfrastructuurVerrekening, abonnementen FUP |
48 |
Kabel, koper, glasvezel |
||
|
||
From who is the internet? |
||
ISOC, Infrastructure |
||
Settlement, subscriptions FUP |
||
Cable, copper, fibreglass |
||
V |
Router benaderen, instellingen |
49 |
Manual opzoeken van type en inlog ip achterhalen. |
||
|
||
Router approaching, settings |
||
Search manual for type and login ip. |
||
V |
ISDN hernoemen en Wifi beveiligen |
50 |
|
||
Rename ISDN and secure Wifi |
||
V |
51 |
|
V |
52 |
|
V |
Functioneel netwerkontwerp met firewall, server
en clients opstellen en uitwerken |
53 |
|
||
Creating and developing functional network
design with firewall, server and clients |
||
V |
Hubs |
54 |
V |
Power over LAN |
55 |
V |
Repeaters |
56 |
V |
57 |
|
|
||
V |
58 |
|
V |
NAS externe harddisk, andere pc in netwerk benaderen |
59 |
Bestanden delen. |
||
|
||
Approaching the external hard disk (NAS) or to a
networked PC |
||
Share files. |
||
V |
60 |
|
V |
Vlan OSI |
61 |
V |
IPv6 Manual and test |
62 |
V |
Binair |
63 |
|
Thin Clients |
|
V |
Thin Clients Windows 10 |
64 |
|
Thin Clients Ubuntu/Linux |
65 |
V |
Virtual disk, Reboot restore, Returnill,
Windows steady |
66 |
|
Portfolio, website |
|
V |
67 |
|
|
|
|
V |
Mail clients in Outlook aanmaken |
68 |
V |
Outlook configuration. PST files en verplaatsen maar
andere computer |
69 |
|
Server 2016, Exchange mailserver 2016 |
|
V |
Creating room for 1 Server and 2 users (employees,
cals) |
70 |
V |
71 |
|
V |
Raid drivers |
72 |
V |
Installing Active Directory, DNS and DHCP to Create a
Windows Server 2012 Domain Controller |
73 |
V |
Adding Windows 10 Computers to a Windows Server 2016
Domain |
74 |
V |
Block users from installing or running programs
in Windows 10/8/7 |
75 |
V |
Installing Office 2016 |
76 |
( Outlook) |
||
V |
77 |
|
V |
Configuring Outlook 2016 on Server and communicating
with 2 users |
78 |
V |
79 |
|
V |
Using VNC, Teamviewer |
80 |
V |
Router configuration. Port forwarding-triggering |
81 |
V |
Check whether a wake up lan computer really
start, using internet-connected cameras |
82 |
V |
Mirror, raid 1-5 |
83 |
V |
Raid configuration and Cryptolockers |
84 |
V |
85 |
|
|
PXE server |
|
V |
86 |
|
|
||
|
Private cloud |
|
V |
Een private cloud creƩren om Amerikaanse
pottenkijkers te weren. |
87 |
|
Troubleshooting |
|
V |
88 |
|
Uitzending gemist, GTST en/of Netflix werkt
niet (Silverlight) |
||
SBB
Beroepsonderwijs bedrijfsleven
ICT
ICT-beheer (25189) (Niveau 4
**